söndag 27 mars 2011

Sommartider hej hej!

Filmen igår hade potentialen... men... vad hände? Den var bitvis spännande och kunde bli minst lika bra som Inception, men på något sätt väntade jag i onödan. Det hände liksom ingenting. Idéen var smart och filmens budskap var något som jag ofta går och grubblar på.

The Adjustment Bureau var absolut bra, men... Vi hade nog för höga förväntningar.

Vi cyklade hem från bion och var hemma vid midnatt. Väl hemma kokade vi oss te och satte oss i soffan med varsin bok. Jag har äntligen läst ut Patient 67 och den var huuuur braaaa som heeeeelst!! Ikväll ska vi nog se filmatiseringen :)

I morse vaknade jag halv tio och njöt! Jag hade inte sovit bort dagen :) Jag lekte lite med Simons iphone och sen pluggade jag lite - fortfarande nerbäddad i sängen. När Simon hade vaknat låg vi och pratade om dagens planer. Efter ett litet tag inser vi att klockan på Simons iphone är en timma senare än klockan i taket. Det har ju blivit sommartid! Helt plötsligt var klockan halv tolv och jag kände mig en smula besviken.

Nu håller vi på att göra middag. Ikväll blir det kycklinggryta med curry. Simon har nyss gjort en fantastiskt upptäckt! Curry är inte en egen krydda. Det är en blandning av flera andra kryddor (så som timjan, gurkmeja och svartpeppar). Visste ni det?

Nu ringer äggklockan! Maten är klar! :)

Ha en fin kväll allihopa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar