tisdag 8 mars 2011

Tisdag

Tänkte först och främst visa hur himla mysigt jag och Simon har det. Igår tände vi ljus, gjorde semlor, kokade te och såg på den underbara filmen Trassel!

Idag är jag ledig. Jag började dagen med att krypa upp i soffan med vår snug rug (filt med ärmar) och läste barnböcker inför morgondagens seminarium. Det kändes helt okej :)
Såhär ser en snug rug ut. Den är så praktisk och jag önskar nästan att det var jag som uppfann den!

Böckerna som jag läste i morse
 
När jag kände mig duktig och stolt efter "pluggandet" (seriöst, att läsa barnböcker känns inte som något universitetsplugg... men jag klagar inte!) unnade jag mig ett vaaaarmt bad! Jag är en van badare, men jag har inte riktigt kommit på tekniken för att få den perfekta temperaturen i badkaret. Än.

Jag måste passa på att skryta lite mer om mig själv... Jag var så fiffig att jag drog en köksstol till badrummet, satte datorn på stolen och vips så kunde jag se det senaste avsnittet av Desperate Housewives samtidigt som jag låg i badet! Smart va?

Efter badet har jag tagit det riktigt lugnt och skönt. Kollade igenom några avsnitt av Dom kallar oss artister på svtplay samtidigt som jag stickade på halsduken. Det sista avsnittet jag såg var det som handlade om Annika Norlin (artistnamn Säkert!), och oj vad jag tycker om henne! Det pirrar till i magen varje gång jag ser henne på Universitetet... Ska jag våga hälsa på henne någon gång?

Här kommer ett musiktips: Duett av Anna Järvinen och Annika Norlin. Dom gör en cover på Robyns låt With every heartbeat

 Jag gillar verkligen låtar med svensk text. Det känn lite mer... på riktigt.

Ha en fin semmeltisdag!

2 kommentarer:

  1. Myspys! :D Är Trassel sevärd alltså? Tomas är lite anti...men jag vill se!

    SvaraRadera
  2. Vi har fyra semmelbullar över ;) Jag tycker absolut den är sevärd! Mycket bättre än vad trailern visar!

    SvaraRadera