måndag 7 mars 2011

Tjo!

I tisdags kom det två gubbar till vår lägenhet. De hade med sig två stora, inplastade soffdelar. Halva vardagsrummet upptogs av dessa delar, och jag kände mig lite osäker "kommer den verkligen få plats...?" 

När Simon senare kom hem var vi så ivriga på att se soffan. Jag kände mig som ett hungrigt lejon som har fått tag i en antilop. Vi rev, klippte och slet upp plasten och kartongbitarna som täckte soffan. Snabbt som tusan hade vi monterat ihop soffan och ställt den på plats. När vi satte oss i soffan märkte vi två saker:
1, Den fick plats!
2, Det var något som inte riktigt stämde...

Det var Simon som upptäckte felet. Ryggstödet var ju helt fel! :O Vi hade beställt fasta kuddar (som vi nu vet heter plymåer), men hade fått lösa kuddar. I Mios katalog stod det "30 dagars öppet köp i oanvänt skick och obruten förpackning". Vi tittade ut i hallen och såg detta:

Obruten förpackning... jo, tjenare...

Vid det här tillfället hade Mio stängt, så vi fick vänta till morgondagen för att ringa dit. Simon ringde och fick veta att vi skulle få våra efterlängtade plymåer... Fast vi vet inte när.

Egentligen tänkte jag inte lägga upp en bild på soffan nu innan vi får den rätta, men jag kan liksom inte bärga mig!
Den är ju snygg med lösa kuddar, men det är sååå mycket skönare med fasta! Vill man ha det plufsigt och så, så kan man ju lägga till några egna kuddar :)

I torsdags for jag, Simon, Tomas och Sofia till restaurangen Ängen. Det var såklart jättegott! Sofia lyckades gissa rätt på ägarens ålder, så hon blev lovad en gratis måltid nästa gång! Jag hoppas att hon tar Deluxepizzan (som kostar 10 000 kronor!). Efter maten tog vi en promenad till Ica Ålidhem. Proppmätt som jag var föreslog jag att vi skulle köpa semlor. Jag blev såklart ännu mättare efter semlan, men det var det värt!

Kvällen avslutades hos Tomas och Sofia där vi spelade på deras Xbox. Vi spelade GuitarHero med två gitarrer, en mikrofon och ett trumset! Det var hur roligt som helst! :)

På fredagen kom Simons mamma på besök. Vi träffades på Lottas där vi åt en utsökt middag! :) Det kändes otroligt lyxigt att äta ute två dagar i rad! När vi kom hem till oss igen tog Åsa fram rakapparaten och Simon gjorde sig mentalt redo. Han skulle snagga sig!

Nu är det klippt... ;)
Jag och Simon börjar känna oss lite för gamla för vår egentliga ålder. På lördagsmorgonen steg vi upp klockan åtta. Det var inte så att vi hade något speciellt planerat, utan vi vaknade av oss själva. Vi drack morgonkaffet till Nyhetsmorgon. Det kändes märkligt...

Senare under dagen for vi till Iksu och spelade badminton. Det var flera år sen sist vi spelade badminton, och vi har aldrig spelat mot varandra. Den som vann skulle inte bara få äran - h*n skulle slippa diska i två dagar! Förstår ni vilket pris!? :O

För husfridens skull lät jag honom vinna ;)

Efter en timmas badminton slappnade vi av i bubbelpoolen som finns på Iksu. Det var skönt kan jag säga er!

När vi senare kom hem satte vi oss i nysoffan och spenderade några timmar framför tvspel. Soffan blev bara skönare och skönare, och vi stannade där hela kvällen. Först såg vi Melodifestivalen och sen Bridget Jones Dagbok... Sen... somnade vi. Jag vaknade och tittade på klockan... "Jisses! Klockan är tre! På natten!" Jag väckte Simon och sen la vi oss pladask i sängen.

Söndagen spenderade vi genom att storhandla, rensa våra skåp och pappershögar och gå ner med saker till förrådet. Där gav vi oss själva några vuxenpoäng.

Justja... på tal om vuxenpoäng... Jag har börjat sticka! :) En halsduk är mitt mål. Vi får se om jag klarar det ;)

Ha en fin måndag! Och kom ihåg att äta semlor imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar