torsdag 19 augusti 2010

Dagen i korthet

Ungefär såhär har min dag sett ut:

* Vaknade vid halv nio. Låg kvar i sängen till kvart över.
* Åt motvilligt frukost och läste villigt Piteå Tidningen
* Skrattade åt en insändare
* Upptäckte att klockan var nästan halv elva och helt plötsligt blev det bråttom
* Cyklade till farmor
* Jag skjutsade in farmor till stan (inte på min cykel, utan med hennes bil)
* Vi gick på Kappahl där hon köpte kläder
* Farmor bjöd på fika på Café Röda Lyktan
* Därefter for vi runt på olika affärer, t.ex Coop, Dollar Store och Ica i Bergsviken
* Efter rundan på stan for vi hem till henne och där blev det nyponsoppa, mackor och prat
* Halv fyra cyklade jag hem igen efter en heldag med farmor
* Åt fläskpannkaka till middag
* Förlorade i Yatzy... Två gånger...
* For sedan till sötDisa som var gosig och sov i min famn
* Passade på att städa lite hos Simon för att få lite pluspoäng i kanten
* For hem för att sitta framför datorn och vara uttråkad

Såhär kommer resten av dagen att se ut:

* Kokar en kopp te och somnar (förmodligen) framför TVn
* Vaknar X antal minuter/timmar senare
* Tittar förvirrat på klockan länge och väl tills jag inser att klockan är alldeles för mycket
* Lägger mig i min egna säng och somnar om

Då vet ni ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar