lördag 7 augusti 2010

Guldskor och märkeskläder

Idag fyller min kära farmor år (grattis, grattis!), och det firade vi igår med att äta ute på restaurang :) Det var väldigt gott och trevligt sällskap. Efter middagen så for vi i samlad trupp (förutom Simon som for hem och sov) hem till farmor för att äta tårta och dricka kaffe. Under bilfärden hittade jag nytt spindelnät (!) och jag har nu bestämt mig för att undvika nybilen så mycket som möjligt!

Väl hemma hos farmor så började jag, mamma och farmor leta igenom huset på olika gömmor. Vi hittade bland annat ett köksbord som farmors familj hade då hon var liten som var väldigt fint! På övervåningen tittade vi in i klädkammaren och jag blev som ett barn som gick runt i en godisfabrik. Jag fick se farmors brudklänning, en äkta pälsjacka (vad tung den var!), en äkta pälsmössa och väldigt många skor. De flesta skorna var en-två storlekar förstora, men det fanns ett par guldskor som passade mig perfekt! Så dom skorna fick jag ta hem, och jag ska bära dom med stolthet :)

Idag spenderade jag och Simon våra fem timmar tillsammans (det är lyx med fem timmar!) med att gå på stan. Vi började med Circus Sale (en affär som säljer märkeskläder till 70-95%) och jag gick därifrån 220 kronor fattigare men med sex nya klädesplagg rikare! Efter det svalkade vi oss med en glass på torget, och efter det var vi så trötta att vi cyklade hem.

Nu sitter jag alltså hos Simon (som for iväg för att jobba ett 24-timmars pass) och myser med Disa. Snart ska jag cykla hem och äta grillat! Det är bara att passa på att grilla och äta ute på altanen innan det blir för kallt!
Hoppas att du får en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar