måndag 16 augusti 2010

Sköna sommar!

Kanske är det för att solen inte värmer på samma sätt som för några veckor sedan? Kanske är det för att syskonen har flyttat ifrån vårt röda hus? Kanske är det för att jag vet att jag kommer att ha skol-/flyttångest om en vecka? Hursomhelst så känns det som att jag har blivit mer mån om att ta hand om mina lediga dagar... :)

Igår tog jag och Simon en motorcykeltur (som jag har längtat!) till farmor. Där bjöds det på underbar lunch som bestod av klimp med smör-/sirapssås! Mums! Dessutom hanns det med kaffe och kaka.

Efter det spelade vi några omgångar Excite Truck mot mamma och pappa. Det blev jämna matcher, och Simon har lite svårt att acceptera att vi faktiskt är lika duktiga som han ;) Men det kändes lite dumt att sitta inne vid tv-spelet när det var så fint väder ute. Om man bortser från blåsten! Så jag och Simon packade badkläderna och begav oss till Pottan. Det blev inget bad, men det var skönt att bara ligga ner i gräset och ta det lugnt. Det var dessutom första gången vi var tillsammans vid en strand här i Sverige (om man nu kan kalla Pottan för en strand) i sommar! Så härligt att äntligen ha tid för sådant! :)

Mamma och pappa bjöd sedan på en lyxmiddag bestående av grillad lax och färskpotatis :) Till efterrätt var den vaniljpannacotta med hjortronsås! Vilken lyxdag! :) Efter middagen tänkte jag passa på att ta vara på de sista varma kvällarna för sommaren... Så inlindad i en filt satte jag mig ute på trädgårdsmöblerna och läste. Det var så härligt lugnt och jag bara njöt! :)

Idag har jag suttit ute och läst, och senare ska jag testa min matlagningsförmåga och bjuda på vegetarisk lasagne! :) Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar