fredag 13 augusti 2010

Fredag

Idag har jag tagit tag i mig själv och äntligen fått saker gjort! Idag har jag:
* fixat csn (men jag behövde tydligen beställa en kod, så jag kan fixa csn på riktigt om tre-fyra arbetsdagar)
* skickat efter mitt brottsregister från Polisen
* ändrat hyreskontraktet så att vi kan flytta in den första september istället för sista oktober
* skaffat mig ett konto på Umeå Universitet, så nu kan jag lämna ut ett sån där vuxen mailadress
* plockat hallon hos farmor
* löst in gamla trisslotter
* vattnat min stackars fönsterblomma
* köpt Noliabiljett

Och än är klockan bara tio i tre ;) Jag känner mig lite halvt stolt över mig själv!

Imorgon kommer jag och Simon att gå på Nolia, och på söndag har vi bokat in en Klimp-med-smör/sirapsås-lunch hos farmor :) För er som inte vet vad klimp är så kan jag meddela att det är degklumpar (mjöl, salt och vatten) som man kokar i vatten, samtidigt som man kokar ihop en sås gjord av smör och sirap! Mums filibabba!

Igår skjutsade jag Tomas till Kallax (jag vet att det heter Luleå Airport, men det låter så töntigt, så jag kallar det Kallax!), och jag är så stolt att jag hittade hem helt utan problem! :) Sist jag skulle köra hem själv från Kallax var förra året då jag skjutsade Simon och Linda-Marie. Hemvägen gick inte helt utan problem... Först hade jag problem att hitta ut från parkeringen. Sen så råkade jag ta uppfarten mot E4 Haparanda! Suck. Inte är det lätt då man har lokalsinne som en guldfisk.

Nu är vi alltså bara tre personer kvar i huset, och om mindre än två veckor far jag!

Här får ni en bild på hallon, eftersom det påminner om dagens arbete och sommaren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar