tisdag 10 augusti 2010

Sjuk

Igår lyxade jag och Simon till det och åt middagen framför datorn. Där satt vi och såg det sista Vänner-avsnittet tillsammans. Jag har sett alla avsnitt flera gånger tidigare och Simon har sett nästan alla, men det var för några månader sen som vi började att se om alla avsnitt - från början till slut. Det var med gåshud, tårar i ögonen och en känsla av tomhet som vi såg de sista minuterna och visste att det aldrig skulle komma ett till avsnitt.


När avsnittet var slut bestämde vi oss för att en gång för alla planera hur vår lägenhet ska inredas. Vi bestämde oss för olika stilar i varje rum, vi skrev upp huvudfärgerna och huvudmaterialet (tyg, trä, smide...) och kände att "nu är vi på gång!" Det enda problemet är hur vi ska göra vid själva flytten. Vi får hämta nycklarna klockan tolv på onsdagen den första september och Simon lägenhet ska vara tömd samtidigt. Problemet är att det är mitt i veckan och alla jobbar eller går skola, och det blir svårt att få tid till att köra ner flyttlasset till Umeå. Men det löser sig säkert :)

Idag är det tisdagen den tionde augusti. För er som inte vet vad det betyder så kan jag avslöja att det är vår 3-årsdag! Hurra för oss! Tiden har gått så fort. Det känns som att det var nyss vi stod i hallen och var kära i varandra men ingen vågade säga något... Men samtidigt känns det som att Simon alltid har funnits, som att det var en evighet sen vi blev tillsammans.

Något direkt firande av dagen blir det inte. Simon jobbar (och går och lägger sig tidigt) och jag har dragit på mig en förkylning med halsont och feber som följd. Men till vi kanske hittar på något romantiskt till helgen... Eller så blir det då vi har flyttat :)

Idag ska jag bädda ner mig i soffan och se Herkules. Det är en typisk sjukfilm som gör att jag mår så mycket bättre senare. Hoppas att du är frisk, lycklig och mår bra!

2 kommentarer:

  1. Linda-Marie11/8/10

    om jag inte jobbar kan jag säkert hjälpa till att bära/köra/packa upp när det är dax :)

    SvaraRadera
  2. Jenny11/8/10

    Jamen vad bra :) Om vi har möjlighet så flyttar vi på onsdagen den första september. Annars blir det helgen efter.

    SvaraRadera