onsdag 18 augusti 2010

Ett steg närmare flytten

Igår när jag kom hem såg jag att jag hade fått två brev. Det ena var från Bostaden och det andra var från CSN.

Brevet från Bostaden visade sig vara vår första räkning för hyran till lägenheten. Det var nog första och enda gången jag blev glad för en räkning! :) Nu känns det ännu mer att vi är på gång! Om två veckor och tre timmar får vi hämta ut nycklarna. Jag lääääängtar!

Det andra brevet innehöll koden till min inloggning på CSN. Nu kunde jag äntligen söka studielån-/bidrag! Typ.
Det visade sig att jag var tvungen att skaffa en e-legitimation från banken. Efter en lång stund förstod jag äntligen hur man skaffade en (okej, var så god att skratta ni som tyckte att det var enkelt), och NU kunde jag fylla i ansökningarna för lånet/bidraget. Så nu är det bara att hålla tummarna för att jag ska bli godkänd! :)

Kvällen spenderades med att klippa gräs på en gård. Gården tillhör farmor och hennes syskon på något sätt (fråga mamma eller pappa om ni vill veta, för jag har inte så stor koll...), och det var tydligen vår klipparvecka. Jag tyckte faktiskt att det var skönt att få göra något aktivt på kvällen! :)

Idag bjuder mormor på middag, och det ska bli väldigt gott och trevligt! :) Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar