tisdag 3 augusti 2010

Nu är vi på gång!

Hej allihopa!

Jag är alltså Jenny - en nittonårig tjej från Piteå som ska alldeles snart börja mitt (hittills) största äventyr! Tillsammans med min pojkvän Simon och vår kattunge Disa drar flyttlasset ner till Umeå där jag ska börja Lärarprogrammet (för tidigare årskurser).

Här i bloggen har jag tänkt dela med mig av mina funderingar och planeringar inför flytten, skolstarten, sambolivet ect. :)

I söndags for jag, Simon och mamma ner till Umeå för att titta på två lägenheter som jag låg etta på. Vi började med att fara till en lägenhet på Carlshem - en stor tvåa på 60 kvm. Vi blev alla förvånade över hur mysigt det var där. Det kändes svårslaget (speciellt efter att de som bodde där nu berättade att vi fick tapetsera om vardagsrummet, hallen och sovrummet!), men vi drog oss ändå vidare till en tvåa på Mariehem. Den var bara på 43 kvm men den var så otroligt fräsch! Nya tapeter (och hon som bodde där hade inte satt upp några tavlor eller hyllor, så det var hålfria väggar), nytt kakel, nyrenoverad toalett med klinkers och allt var bara så fint! Det här visade sig bli en hård kamp mellan lägenheterna :)

Efter mycket övervägande med plus-/minussidor för båda lägenheterna valde vi till sist den på Carlshem. Igår tecknade jag ett avtal med Bostaden, idag ringde jag till den nuvarande ägaren och ordnade så att vi ska få flytta in lagom till skolstarten. Det börjar kännas verkligt nu! :) Allt har känts så långt bort tidigare, men nu är vi på gång. Vilken underbar känsla!

Igår köpte vi dessutom en soffa med tillhörande fåtölj för det makalösa priset - 400 kronor! Visst, den var lite sliten och så... men vi känner att vi kan ha den soffan i några månader, och när vi sedan har sparat ihop pengar så kan vi köpa en ordentlig, ny soffa :)

Snart ska jag iväg till Simons lägenhet för att visa vilken bra sambo jag kommer att bli... Jag ska nämligen storstäda hela lägenheten! Och han har ingen aning om det än... ;)

Ha det så bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar